Το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΠΡΟΣ ΤΟΝ
ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ
ΘΕΜΑ:
«Εργασιακός μεσαίωνας στον ΟΚΑΝΑ»
Τα τελευταία
χρόνια όλες οι Διοικήσεις του ΟΚΑΝΑ έχουν προχωρήσει στην σύναψη δεκάδων
συμβάσεων εργαζομένων διαφόρων ειδικοτήτων (γιατροί, νοσηλευτές, ψυχολόγοι,
Κοινωνικοί Λειτουργοί) με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών (ΔΠΥ), με αποτέλεσμα ο
Οργανισμός να απασχολεί τον μεγαλύτερο αριθμό εργαζόμενων σε σύγκριση με άλλους
οργανισμούς με ευέλικτες μορφές απασχόλησης και να μην λαμβάνουν οι εργαζόμενοι
τα επιδόματα και τις αμοιβές που αντιστοιχούν στη θέση που καλύπτουν.
Ειδικότερα, σήμερα είναι 620 οι εργαζόμενοι με σύμβαση αορίστου χρόνου, 38 μέσω
ΟΑΕΔ και 72 με ΔΠΥ (σε ποσοστό επί των μονίμων 12%).
Για απαξίωση
του Οργανισμού, αλλά και των εργαζομένων εκ μέρους της διοίκησης και της
κυβέρνησης κάνει εδώ και μήνες λόγο ο Σύλλογος Εργαζομένων ΟΚΑΝΑ, με πάγιο
αίτημα την εξάλειψη κάθε είδους ευέλικτης μορφής απασχόλησης και την μετατροπή
των υφιστάμενων συμβάσεων σε αορίστου χρόνου. Παρά τις χρόνιες υποσχέσεις, αντί
να μετατραπούν οι συμβάσεις σε εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου,
μετατράπηκαν οι όροι των συμβάσεων επί τα χείρω για τους εργαζόμενους. Είναι
χαρακτηριστικό ότι με την ψήφιση του ν. 4387/2016 (ΦΕΚ 85/Α/12-5-2016), του
νόμου Κατρούγκαλου ως έχει επικρατήσει να λέγεται, σταμάτησε πλέον ο Οργανισμός
να πληρώνει τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων στον ΕΦΚΑ. Συγκεκριμένα,
ο ΟΚΑΝΑ εκτός από τις εργοδοτικές εισφορές πλήρωνε και τις εισφορές των
εργαζομένων προς το ΤΣΑΥ.
Το
αποτέλεσμα είναι οι γιατροί να επιβαρύνονται πλέον εξ ολοκλήρου με τις εισφορές
τους και να χρωστούν υπέρογκα ποσά στον ΕΦΚΑ. Ήδη, έχουν ξεκινήσει οι
παραιτήσεις. Τα τελευταία δύο χρόνια παραιτήθηκαν 12 ιατροί επί συνόλου 32 που
απασχολούνται στις Θεραπευτικές Μονάδες του Οργανισμού με καθεστώς ΔΠΥ, καθώς
αδυνατούν να καταβάλλουν τις εισφορές, που μέχρι την αλλαγή του ν. 4387/2016
κατέβαλλε ο ΟΚΑΝΑ. Μάλιστα, ελλοχεύει ο κίνδυνος να μείνουν κάποιες μονάδες
χωρίς καθόλου γιατρούς. Είναι ενδεικτικό το γεγονός ότι στην από 07/12/2017
πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος (Α.Π.: 5141, ΑΔΑ: 7ΓΡΑ4690ΩΡ-32Λ) για μια
θέση Ιατρού Ψυχιάτρου ΠΕ στην Καβάλα και στο Ρέθυμνο αντίστοιχα, δεν έκανε
αίτηση κανείς, με αποτέλεσμα οι μονάδες να μείνουν χωρίς γιατρό. Μόνο ένας
ιατρός για κάθε μία από τις υπόλοιπες πόλεις έκανε αίτηση. Αναιμικό ήταν το
ενδιαφέρον για την Αθήνα και Πάτρα, με αποτέλεσμα μετά τον Απρίλιο (όπου λήγουν
οι υφιστάμενες συμβάσεις) να μείνουν αρκετές μονάδες χωρίς ιατρό. Μάλιστα, τα
τελευταία τρία χρόνια παραιτήθηκαν 9 ιατροί αορίστου χρόνου επί συνόλου 76 λόγω
του τρόπου πληρωμής τους, αφού αμείβονται ως Υπάλληλοι ΠΕ ή αλλιώς ως αγροτικοί
ιατροί χωρίς καμία εξέλιξη (επιμελητής Α, επιμελητής β, διευθυντής κλπ).Ωστόσο,
είναι αδύνατο να λειτουργήσουν οι θεραπευτικές μονάδες χωρίς γιατρούς, αφού
αυτοί είναι υπεύθυνοι για τη συνταγογράφηση των φαρμάκων που λαμβάνουν οι
ασθενείς, για την τροποποίηση της δοσολογίας τους, την αντιμετώπιση τυχόν
επιπλοκών κλπ.
Επειδή η
αντιμετώπιση της εξάρτησης είναι άκρως ευαίσθητο κοινωνικό ζήτημα, που χρήζει
σοβαρής και συντονισμένης κρατικής αντιμετώπισης,
Επειδή ελλοχεύει ο
κίνδυνος κάποιες μονάδες του ΟΚΑΝΑ να μείνουν χωρίς ιατρό, όπως έδειξε το
αναιμικό ενδιαφέρον στην τελευταία προκήρυξη, και γεννώνται υποψίες για την
σκοπιμότητα της συστηματικής απαξίωσης των εργαζομένων του Οργανισμού,
ερωτάται ο
κ. Υπουργός:
1) Πως θα
αντιμετωπίσετε την έκρυθμη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στον ΟΚΑΝΑ;
2) Πως θα
λειτουργήσουν οι θεραπευτικές μονάδες χωρίς γιατρούς, δεδομένης της έλλειψης
ενδιαφέροντος που εκδηλώθηκε στην τελευταία προκήρυξη; Ποιος θα έχει την ευθύνη
ελλείψει γιατρών; Εξετάζετε σοβαρά το ενδεχόμενο της λειτουργίας των μονάδων
χωρίς αυτοπρόσωπη καθημερινή παρουσία γιατρών;
Ο ερωτών
Βουλευτής
Μπαργιώτας
ΑπάντησηΔιαγραφήο καλός φίλος
τον γνωρίζεις; είναι πράγματι καλός;
Διαγραφήγια τους γιατρούς;
ΔιαγραφήΟι υπόλοιποι πλην γιατρών θα υπογράψουμε κανένα κείμενο; Θα ακουστούμε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι η ΑΡΣΥ φαίνεται το πάει για σύλλογο γιατρών(;)
Και ο Μπαγιώτας γιατρός δεν είναι;
ΑπάντησηΔιαγραφήναι
ΔιαγραφήΔυστυχώς μερικοί συνάδερφοι δεν μπορούν να καταλάβουν οτι μερικές ειδικότητες είναι ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΕΣ. Οι γιατροί σε μια μονάδα που χορηγεί φάρμακα δεν μπορούν να αντικατασταθουν απο κανέναν άλλο , ειναι απαραίτητοι . Η μη προσέλκυση γιατρών και η έλλειψη τους απο μερικές μονάδες οδηγεί μοιραία τον οργανισμό σε συρρίκνωση με κλείσιμο η συγχώνευση μονάδων . Αν γίνει αυτό μετά και εμείς οι υπόλοιποι θα περισσευουμε , αλλα και οι θεραπευομενοι μας θα ταλαιπωρούνται ακόμη περισσότερο .
ΑπάντησηΔιαγραφήΠέστα χρυσόστομε/η!
Διαγραφήχρυσοστομος , Χ
ΔιαγραφήΕνώ βρε ανώνυμε 31/3 10.08 ποιες ειδικότητες από μας ΔΕΝ είναι αναντικατάστατες εννοείς;
ΔιαγραφήΕκδηλώσου πιο καθαρά.
Εσείς ΟΑ και Έμμυ συμφωνείτε; Βγήκε μπροστά το ιατρικό σας;
Καμιά σχεση δεν έχω με την ΑΡΣΥ . Οταν γράφω οτι μερικές ειδικότητες είναι αναντικαταστατες εννοώ το πολυ απλο , κανεις δεν μπορει να τους αναπληρωσει . Αν λείπει ένας κοινωνικώς λειτουργός (πρόσωπο αναφοράς) μπορεί να τον αναπληρώσει έστω μερικώς ,ο ψυχολόγος της μονάδας αν υπάρχει, η ο ψυχίατρος . Αν λείπει ο διοικητικός ολο και κάποιος άλλος 8α ξερει να στελνει ενα εγγραφο με το φαξ η με πάπυρο . Αν λείπει ο φύλακας της μονάδας υπάρχει και ο σεκιούριτι οπου τέλος πάντων υπάρχει .Κανείς δεν λέει οτι οι άλλες ειδικότητες δεν χρειαζοναται . ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΙ ολοι οι συνάδερφοι ολων των ειδικοτήτων σε μια μοναδα . Δυστυχώς ακομη μια φορα απο τα σχόλια καταλαβαίνω οτι υπάρχει μεγάλη αρρώστια . Λοιπόν κάνω δήλωση δεν είμαι ΑΡΣΥ ούτε γιατρός σταματήστε να ρίχνετε το ανάθεμα σε όλους τούς άλλους , ας κοιταξει ο καθένας να κάνει την δουλειά του οσο καλύτερα μπορεί , ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΝΑ ΤΟ ΠΑΙΖΕΙ ΓΙΑΤΡΟΣ . Χ.
ΔιαγραφήΔεν το παίζω, είμαι γιατρός και λεω οτι λέμε όλοι μεγάλα λόγια για καταστάσεις όπως ο Οκανα, που είναι στην πραγματικότητα ένα ΑΝΈΚΔΟΤΟ.
Διαγραφήτι λές μωρε συνάδερφε?Καμία ειδικότητα δεν μπορεί να αντικαταστήσει την άλλη και αυτό είναι μια τεράστια παγίδα που δεν πρέπει ούτε καν να ξαναειπωθει δηλαδη.Το πρόβλημα στον ΟΚΑΝΑ είναι ακριβώς αυτό οτι πιστεύουμε οτι μια ειδικότητα μπορεί κάπως να αντικαταστήσει την άλλη με εξαίρεση ίσως τον γιατρό για κάποιο λόγο που δεν ξέρουμε απλά μας το έχουν πει οταν μπήκαμε και το αναπαράγουμε έτσι χωρίς λόγο.Αμα σου πω εγω τώρα οτι ενας κ.λ μπορεί περίπου να αντικαταστήσει τον ψυχολόγο γιατι κάτι ξέρει απο ψυχολογικά και αντίστροφά γιατι ο ψυχολόγος κάτι ξέρει απο προνοιακά ,τον γραμματέα όλοι τον κάνουμε αφού γράμματα ξέρουμε μάλλον ε και τον γιατρό τότε ο νοσηλευτής περίπου μπορεί να τον αντικαταστήσει ειδικά αν είναι ΠΕ αφου μωρέ ξέρει απο φάρμακα τι θα πεις?Το περίπου είναι το πρόβλημα του ΟΚΑΝΑ όλα περίπου γίνονται όλα περίπου επιτρέπουμε να γίνονται.Δεν θεωρω οτι οι γιατροί είναι περισσότερο αναντικατάστατοι απο τις άλλες ειδικότητες απλά η απουσία τους μπορεί να μπλέξει νομικά την Διοίκηση και πανω σε αυτό το δεδομένο παίζεται το παιχνίδι.Ας μην γελιόμαστε και ας σταματήσουμε να τρώμε το κουτόχορτο που μας σερβίρουν όλοι!Ουτε χωρίς γιατρό γίνεται ούτε με εναν θεραπευτή μόνο γίνεται ούτε χωρις φύλακα η γραμματέα γίνεται.Ξυπνήστε
ΔιαγραφήΕγώ το πιστευω ότι ΟΛΟΙ προσπαθούν να μας σερβιρουν κουτόχορτο. ΟΛΟΙ ΟΛΟΙ. Εσύ το υποστηρίζεις ή έτσι το πέταξες; Εξαιρείς ας πούμε την αρσυ...ε;
ΔιαγραφήΥ. Γ. σε απάντηση στον ανώνυμο 13/4 3.07
ΔιαγραφήΣυμφωνώ απολύτως με την τοποθέτηση σου. Και υποθέτω ότι απαντούσες στον ανώνυμο 1/4 1.01. Σωστά;
Ναι συνάδερφε 13 Απριλίου 8.07 σε αυτό ακριβώς απαντούσα.Δεν ξέρω αν η ΑΡΣΥ πουλάει κουτόχορτο δεν θα το έθετα έτσι ωστόσο δεν συμφωνώ με όλες τις θέσεις της.Της χρεώνω έλλειψη αντανακλαστικών αλλά δεν θα την κατηγορήσω τόσο δεδομένου οτι μια ολόκληρη χώρα είναι σε νιρβάνα.Δεν πιστεύω οτι αυτή εδώ την στιγμή το πρόβλημα του ΟΚΑΝΑ είναι η ΑΡΣΥ που στην τελική λειτουργεί και σαν σάκος του μποξ εν πολλοις.Να τα λέμε και αυτά.Και οχι δεν ειμαι ψηφοφόρος της καχύποπτε θυμωμένε συνάδερφε (γενικό είναι αυτό δεν μιλάω για κάποιον συγκεκριμένα)που σίγουρα θα κανεις σχόλιο...
ΔιαγραφήΝιρβανα είναι κατι ομορφο..
Διαγραφήη μιση ωρα μπορει οντως να είναι, η άλλη μιση ζει εφιαλτη
το πρόβλημα του ΟΚΑΝΑ είμαστε πρωτίστως οι Οκανίτες...
Διαγραφή"η ΑΡΣΥ στην τελική λειτουργεί και σαν σάκος του μποξ εν πολλοις"
Διαγραφήέχει πολυφορεθεί αυτό από την Αρσυ. δεν πολυπείθει, δεν πολυσυγκινεί πια η εικόνα του αδικούμενου. σκουριασμένη "υπεράσπιση".
διόρθωση : η μισή ΧΩΡΑ
Διαγραφήάντε μην τα πω εγώ που είμαι βρωμόστομος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλα για τους γιατρούς; Συνασπιστήκατε με τον οδοντίατρο στη βάση του συμφέροντος;
ΑπάντησηΔιαγραφήενδιαφερουσφέτι!
Περιμένω να ακούσω από την ΑΡΣΥ, που πρωτοστατεί στις κινήσεις των γιατρών, να πει ποιες από τις υπολοιπες ειδικοτητες ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΕΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΡΣΥ εξηγείστε μας το σχέδιό σας. Εξηγείστε μας γιατί εμπλέκετε μόνο τους γιατρούς να κινηθούν με επιστολές κλπ και όχι και μας τους υπόλοιπους. Μπορεί να σας πιστέψουμε.
Υποστηρίζει η Αρσυ ότι υπάρχουν ειδικότητες που ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΕΣ? Απο που έρχεται πάλι αυτό; ποιος έχει λόγο να λέει αυτές τις συκοφαντίες; εκτος αν δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε την από την. Θου κύριε φυλακή τω στόματί μου.
ΔιαγραφήΣιγά βρε κοπελια που όλο σας συκοφαντούν εσάς. Καημενοι παρεξηγημένοι.
Διαγραφήhttp://aristerisyspeirosi.blogspot.gr/2018/02/blog-post.html?m=1
ΑπάντησηΔιαγραφήAκριβώς. Κι εκεί λοιπόν γράφετε "Συνάδελφοι και συναδέλφισσες, αν αδιαφορήσουμε, αν συνεχίζουμε να αδιαφορούμε ή στην καλύτερη περίπτωση αν συνεχίσουμε να γκρινιάζουμε χωρίς να κάνουμε τίποτε, τότε άξιοι της μοίρας μας θα βρεθούμε κάποια στιγμή χωρίς αντικείμενο, χωρίς θέση και χωρίς μισθό".
ΔιαγραφήΟπότε ξαναρωτάω, μέχρι να μου δώσετε απάντηση ΑΡΣΥ : γιατί κυκλοφορείτε κείμενο μεταξύ των γιατρών μόνο και όχι ΟΛΩΝ των εργαζομένων;
Υ.Γ. Μην πείτε καμιά δικαιολογία του τύπου "οι γιατροί ας μπουν μπροστάρηδες".
ΔιαγραφήΤίποτα ακόμα; γιατροί και ξερό πουγκί;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠήγε που πήγε ο ΟΚΑΝΑ κατά διαόλου, τώρα πάει κι ο Σύλλογος για διάλυση.. Ετοιμάζετε σύλλογο γιατρών;
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχουν πάντα στις ζωές όλων των ανθρώπων στιγμές που σημαδεύουν τη ζωή με το μεγαλείο τους. Στιγμές που πρέπει να διαλέξεις ποιο δρόμο θα διαλέξεις. Αν θα πεις το μεγάλο ΝΑΙ ή το μεγάλο ΟΧΙ. Άλλοι χρειάστηκε να πουν το μεγάλο ΟΧΙ στους Γερμανούς, άλλοι στους χουντικούς. Η ιστορία της αριστεράς είναι γεμάτη από ανθρώπους διαμάντια που έκαναν την σωστή επιλογή χωρίς να διστάσουν και συγκρούστηκαν με το εκάστοτε κατεστημένο χωρίς να υπολογίζουν το κόστος (ακόμη κι αν αυτό ήταν η ζωή τους).
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροφανώς το βάρος αυτής της ιστορίας σκέφτηκαν οι αριστεροί που μας διοικούν και αποφάσισαν να μη δώσουν την εθιμική άδεια:Όχι δεν θα υποχωρήσουν αυτοί στο συνδικαλιστικό κατεστημένο! Όχι! δεν είναι αυτοί σαν τους άλλους, τους προσκυνημένους! Αυτοί ξέρουν να φυλλάττουν Θερμοπυλες! Αυτοί θα τα βάλουν με τα κατεστημένα χωρίς να σκεφτούν το κόστος και τις θυσίες και αν τώρα έκαναν αυτό την επόμενη φορά που θα λάβουν εξώδικο από το σωματείο θα καταργήσουν και την άδεια burn out.
NO PASSARAN!
ΥΓ. Το ενδεχόμενο όλη αυτή γελοιότητα να μην είναι απλή γελοιότητα αλλά να προσομοιάζει με τα συλλογικά καψώνια που ακόμη και στο στρατό καταργήθηκαν ή με τα συλλογικά αντίποινα των Γερμανών που απαγορεύονται από το πολεμικό δίκαιο, προφανώς περνάει ως σκέψη από το μυαλό των διοικούντων της αριστερής κυβέρνησης, αλλά δεν στέκεται πολύ. Διαβαίνει. Έχουν άλλα μεγαλειώδη να σκεφτούν...
Καλά τα λες γι αυτους και τους τα χώνεις.Σωστες κουβεντες. Όμως θεωρείς ότι οι αλλοι αριστεροί, οι δικοί μας, η αρσυ, οι λίγοι του ΚΚΕ, είναι απο αυτούς που συγκρούονται με το κατεστημένο με κάθε κόστος; εγώ έχω απάντηση.και δεν είναι θετική.
ΔιαγραφήΔεν είναι όλα τα λάθη ίδια. Μερικά είναι πολύ σοβαρά και άλλα είναι λιγότερο σοβαρά. Το να συγκρίνουμε τα "συλλογικά αντίποινα" του ΓΔ και του προέδρου του ΟΚΑΝΑ, με τα λάθη της ΑΡΣΥ ή του ΚΚΕ είναι σαν αν μπερδεύουμε "τις με τις" που έλεγε ένα άλλο σχόλιο.
ΔιαγραφήΑπό την άλλη έγραψα ένα σχόλιο για το γελοίον των ενεργειών της διοίκησης. Δεν είμαι σίγουρος ότι έχω γνώμη για την κρίση της αριστεράς στη σημερινή εποχή.
Σύμφωνοι. Απλά στο σχόλιο σου, συνδέεις ακριβως το γελοίο των ενεργειων της διοίκησης με την αριστερα. Οπότε δίνεις χώρο για πιο ελεύθερους συνειρμούς.
ΔιαγραφήΜια απλή επισήμανση αν μου επιτρέπετε:
ΔιαγραφήΆλλο "αυτό είναι γελοίο, άρα αυτοί δεν είναι αριστεροί"
και άλλο
"αυτό είναι γελοίο επειδή αυτοί είναι αριστεροί".
Υποψιάζομαι ότι αυτός ο γενικός διευθυντής τα εχει κάνει όλα λαθος. Απλως κάποια λάθη, από τα σοβαρά, θα φανούν αργοτερα.
ΑπάντησηΔιαγραφή